بسم الله الرحمن الرحیم

وبلاگ درس کارگاه پژوهش در فرهنگ و ارتباطات

بچه های دوره سوم کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه السلام

بررسی مراحل هفت گانه پژوهش های کمی در پایان نامه اولویت بندی شاخص های ارزیابی عملكرد نهادهای فرهنگی كشور(مورد مطالعه : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
عنوان تکلیف:
بررسی مراحل هفت گانه پژوهش در پایان نامه های سه سال اخیر رشته های مدیریت و علوم سیاسی دانشگاه

محمد سهیل سرو-3

عنوان:

اولویت بندی شاخص های ارزیابی عملكرد نهادهای فرهنگی كشور(مورد مطالعه : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

توضیح: نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو تولد با انقلاب فرهنگی پدید امده است برای نیل به این اهداف و اطمیناناز روند مستمر بهبود عملكرد به معیلرهایی نیاز می باشد.

 

طرح مساله:

شاخص های ارزیابی عملكرد نهادهای فرهنگی كدامند؟

عملكرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس شاخص های مذكور چگونه بوده است:

با عنایت به پیشترفت های شگرف دانش مدیریت و ایجاد رویكردهاینوین در ارزیابی لازم است شاخص های ارزیابی متناسب با جایگاه و كاركرد نهاد های فرههنگی ایجاد شوند بدین منظور تعیین و رتبه بندی شاخص های ارزیابی عملكرد نهادهای فرهنگی مد نظر این پژوهش می باشد این كار با لحاظ نمودن اهداف و وظایف نهادهای فرهنگی خصوصا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی می شود.

 

طراحی مطالعه:

این تحقیق با روش علمی كه مبتنی بر بررسی نظریات و مدل های گوناگونی در خصوص ارزیابی عملكرد است و همچنین نظرات صاحب نظران استفاده شده است.

روش علمی روشی است كه شامل پنج مرحله است: احساس مساله،تعریف مساله،صورت بندی فرضیه،استدلال به شیوه ی قیاسی و ازمون فرضیه.

 

جمع اوری داده ها:

داده ها به روش تحلیل سلسله مراتبی(ahp) كه یكی از معروفترین متون تصمیم گیری شاخصه است كه اساس این روش بر مقایسات زوجی نهفته است در این مرحله برای شاخص كیفی و بر اساس مقایسات زوجی طبق طیف ساعتی برای هر یك از عناصر ماتریسی مقادیر عددی توسط خبرگان داده می شود.

 

تجزیه و تحلیل اطلاعات:

در این مرحله مانریس های ادغام شده همانندahp فردی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند یعنی پس از محاسبه wi های ماتریس با استفاده از روش saw ضرایب اهمیت حاصل از ماتریس ها ادغام میشوند.

با نتنایج حاصل از این تحقیق سازمان فرهنگ و ارشاد در ابعاد منابع انسانی و بعد فرایند هاضعیف ترین عملكرد را داشته چون:

  1. عدم توجه به كاركنان و همگرایی اهداف فردی كاركنان می شود.
  2. 2. عدم انطباق داشتن دانش و مهارت كاركنان با نیازهای سازمان
  3. 3. فرسوده و قدیمی بودن فرایندهای سازمان و عدم توفیق انهاست .

 

 

تفسیر داده ها:

در نتیجه ی حاصل از تحقیق و مقایسه مدل های به دست امده از كارهای اماری ان اهمیت كاركنان و نتایج كاركنان مساوی و یكسان بود. ولی رهبری ،خط مشی و راهبرد و نتایج جامعه در ارزیابی نهادهای فرهنگی نسبت به مدل رایج علمی یعنی efqm اهمیت بیشتری دارد.



طبقه بندی:
تکالیف کلاسی، 
برچسب ها:زیرموضوعات و ریزموضوعات این مطلب:
پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و مدیریت، بررسی پایان نامه ها، مراحل هفت گانه پژوهش کمی، پایان نامه های دانشگاه امام صادق علیه السلام، محمد سهیل سرو،  
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 19 اسفند 1388 توسط مدیر وبلاگ | نظرات ()


ابر برچسب های وبنوشت : ریزموضوعات و زیرموضوعات

موضوعات وبنوشت
لینکدونی وبنوشت

مطالب اخیر وبنوشت
آرشیو مطالب وبنوشت
پیوند های وبنوشت
آمار سایت وبنوشت
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic