بسم الله الرحمن الرحیم

وبلاگ درس کارگاه پژوهش در فرهنگ و ارتباطات

بچه های دوره سوم کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه السلام

بررسی مراحل هفت گانه پژوهش های کمی در پایان نامه طراحی الگوی برنامه ریزی برای جلب زائران خارجی (سفرهای زیارتی به ایران)
عنوان تکلیف:
بررسی مراحل هفت گانه پژوهش در پایان نامه های سه سال اخیر رشته های مدیریت و علوم سیاسی دانشگاه
حسین براتی-2

1- انتخاب موضوع:

طراحی الگوی برنامه ریزی برای جلب زائران خارجی (سفرهای زیارتی به ایران) 

 

2- طرح مسأله

جذب جهانگرد میتواند علاوه بر دستیابی به مزایای اقتصادی، پیام فرهنگی، مذهبی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران را كه بر گفتگوی تمدن ها استوار است، بوسیله یك جریان آزاد آزاد مبادلات فرهنگی و ارتباطی به افكار جهان عرضه نماید. زیارت به عنوان یكی از اقسام جهانگردی مذهبی میتواند ابزار دسترسی به این هدف باشد. این پژوهش نیز میخواهد یك الگوی برنامه ریزی برای جلب زائران خارجی طراحی كند.

سوالات اصلی:

جمهوری اسلامی چقدر در جلب زائران خارجی موفق بوده؟

آیا در برنامه ریزی های انجام شده برای جلب زائران خارجی به انگیزه های آنان توجه شده؟

تا چه حد در این راه از روش های مناسب بازاریابی استفاده شده؟

میزان رضایت این زائران چقدر بوده و آیا ارتباطی میان میل به سفرهای زیارتی و امكانات ارائه شده وجود دارد یا خیر؟

 

3- طراحی شیوه مطالعه

روش استفاده شده در این پژوهش اكتشافی-توصیفی است و در پی یافتن پاسخ هایی برای سوالات اصلی و تحلیل همبستگی آن هاست. ابزارهای استفاده شده نیز مشاهده آشكار، تحلیل اكتشافی داده ها و تحلیل محتواست.

 

4- جمع آوری داده ها

جامعه آماری در این پژوهش كلیه مسافرانی هستند كه در ماه های آبان و آذر سال 79 به ایران سفر كرده اند و به مقاصد زیارتی رفته اند.

نمونه گیری به صورت تصادفی انجام شده و با 60 زائر مصاحبه انجام گرفته و  پرسشنامه داده شده.

گردآوری اطلاعات نیز علاوه بر مصاحبه و پرسش نامه به شكل كتابخانه ای صورت گرفته.

 

5- تحلیل داده ها

با جمع آوری داده ها به این اطلاعات رسیدیم كه درصد سهم ایران از جهانگردی یك سیزدهم میانگین جهان است. (یك درصد در مقابل سیزده درصد)

موقعیت ایران از نظر جهانگردی مذهبی استراتژیك است. با اینكه فعالیت ها در بخش گردشگری دولتی است ولی دلت در جذب جهانگرد هیچ نقشی ندارد. امكان اولویت بندی هدف زائران از ممكن است. و ...

 

6- تفسیر نتایج

باید این امور در بخش گردشگری انجام بگیرد:

شناخت انگیزه مسافران. شناخت اولویت های انگیزشی جهانگردان. تشخیص نوع و مبزان اطلاعات مورد نیاز زائران خارجی. شناخت روش های مسافرت زائران به ایران. شناخت میزان رضایت آنها و ارائه تسهیلات گوناگون به آنها (در پایان نامه ذكر شده)



طبقه بندی:
تکالیف کلاسی، 
برچسب ها:زیرموضوعات و ریزموضوعات این مطلب:
پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و مدیریت، بررسی پایان نامه ها، مراحل هفت گانه پژوهش کمی، پایان نامه های دانشگاه امام صادق علیه السلام، حسین براتی،  
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 11 فروردین 1389 توسط مدیر وبلاگ | نظرات ()


ابر برچسب های وبنوشت : ریزموضوعات و زیرموضوعات

موضوعات وبنوشت
لینکدونی وبنوشت

مطالب اخیر وبنوشت
آرشیو مطالب وبنوشت
پیوند های وبنوشت
آمار سایت وبنوشت
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات